cursor

Monday, 4 November 2013

#1 Sijil Pelajaran Malaysia lah

Assalamualaikum,
Maal Hijrah,alhamdulillah,bkali2 dtang smpai 1435H dah,any change?on our attitude mostly..seek for His barakah & rahmah along our journey in this world..
6/11 is our red letter day 4 batch 1996..SPM,tu diaa..teruskan usaha,kadang2 dah dekat pun masih malas,usaha,tu keje kita,.
yg tntukan bjaya ke x,bukan keje manusia,tap yg Maha Mulia.
sambil mmbaca utk komsas ni,sempat lagi nak kongsi tips akhir2 ni..camana nak hilangkan gmuruh.
=>semua alat tulis dah beli.
=>buku2 dah prepare utk ulangkaji trakhir.
=>semak sikit2 je (xnak makin gabra sbb sstengah org rasa makin xtau klau study last2,this statement is still keep in view (KIV))
=>cari balik kertas2 yg ckgu kasi dari cerok mane pon,sila baca balik,teknik2 mnjawab yg ckg dh terangkan.
=>klau ada prasaan xboleh buat tu,terus buang jauh2,yakin,sbb Allah ikot sangkaan kite ye anak2..

Allah ‘Azza wa Jalla berfirman: Aku mengikuti sangkaan hamba-Ku kepada-Ku. Dan Aku selalu menyertainya sepanjang ia ingat kepada-Ku.”    (H.R. Bukhari dan Muslim)


=>salah silap pada manusia jgn biarkan,minx maaf,lagi tenang hati kita,xdnye jiwa kacau,in sha Allah.
=>dgn mak ayah pon..ringankan mulut minx ampun.
=>zikir selalu,zikir tu pndinding diri,pnguat jiwa,kteguhan rohani.
=>solat istikharah,biar Allah yg mnentukan stiap kputusan hidup kita,tmasuklah nak jawab priksa nant,biar kita tertembak jawapan yg btul je..
=>solat dhuha,rezeki murah..solat hajat,mOga kjayaan yg kita nak dmakbulkan Allah.




Lot of Love,
Dayah nasir.

2 comments:

AwanKechik said...

Lets hope that at least all of us will get wonderful, amazing results. Amin :))

*siti nurhidayah* said...

aamiin,:)