cursor

Sunday 1 November 2015

Universiti Malaya punya penangan

assalamualaikum
amaran:entryniuntukyangsangguplayanbebelanshj

hai awak2 ,baru sedar yang i ni ada blog rupanyaa.. HAHA #darilenayangpanjang
dah dua bulan dahh banon kat UM ni tapi still i'm not sure what course is this,oke seram,taklah ,sbenarnya yang buat aku terfikir camtu sebab first two months,we learnt english only andd andd andd our batch use new system called block system,not semester system. timehakuulaanakadasistembarulahbagai

sila teka sendiri aku belajar apa.babaiii

masuk 'zapin' waktu ni.k tipu

macam penat jugaklah orientasi banyak2 ni,bukan setakat minggu haluan siswa yang seminggu tu.plus orientasi fakulti plus orientasi persatuan bawah fakulti tu.Gambar atas ni masa orientasi fakulti by which all of us have to do perfomance .i mean ALL,so, by hook or by crook,i have to even how reluctant i am.di sini aku belajar erti redha pada qadha' & qadar -_- tak boleh banyakkomplen,nanti macam tak bersyukur,kufur nikmat huhuhuuuuu

belum cerita orientasi persatuan lagi,aku macam jadi insan yang 'devoted only to orientation' haih takpela,nak didik aku kot benda ni haha
dekat sebulan jugak orientasi but the good side is i lose about 3kg,kbye,typical girl,haha

sila percaya aku sekarang macam ni HAH sangat.tapi kalau parents datang ja,mesti cakap "adik knapa kurus ni,bercintake?"


harini 1/11,2bulan tak balik rumah,6hb ni balik,nak duduk rumah taknak keluar2 .
cuti seminggu,naik cuti je dah start foundation block,belajar subjek yang betul2 punya.oke selama 2 bulan ni bukan bbetul la kan haha sampai rasa aku amik kos language,berdebar nak masuk blok baru nanti jangan cerita lah.aku takut terkejut dari lena yang panjang tu.haha sebab jadual yang sekarang tak sibuk sangat.ada hari yang sejam je kelas,pukul 9 pagi da balik,12tghari da balik.pastu melaghaa dalam bilik.tapi keje tetap banyak la macam writing,listening,reading dan kitorg ada test mcm muet =>speaking,listening,writing(kena hantar setiap minggu),reading


writing tu based on site visit yang setiap minggu kitorg pegi lain2 department ,trauma&emergency,blood bank,xray ,..etc(end of thinking capacity) hikhik
minggu lepas speaking test,madam dah bagi awal2 12 topics yang kita kena cabut dan present on that time okayyy,kalau kau takda idea,sengih jelaa,nak?haha
topik2 macam oncology,haemotology,nephrology,neurology dann takdir dakuu dapat immunology
2min for preparation and 3min presentation.mula mula tuu cool je aku bagi definition ttiba macam halamakk belum seminit pun,laju aku cakap,cis
jadi otak aku beputar dengan pantasnya siap sedia untuk menggoreng.jadi dapatla cerita pasal autoimmune diseases,lupus.sebenarnyaa lupus ni under topic dermatology,tapi dia macam ada kene mengena kan ngan immune system.aku peduli apa,janji cakap.hahaha puyelaa nak cukupkan 3 minit,dia jadi sengsara bila orang depan kita dok pandang sampai tembus mata kita tau haha
mungkin cara dia untuk support,sila jangan marah audience ya bunayya.lewlss

sekarang ni aku sakit kepala belah kiri,silau menjadi2,tanya dyorang ni pegi takutkan aku."kau rabun ni" start daripadu tu,asal ada sign board ke pape yang jauh aku akan try baca.dan terbukti wei! 
malas nak bagi konklusi yang menyedihkan ni tau.

babaii,jangan lupa buat baik selalu tau hikhik
jaga diri & jaga dara







4 comments:

Anonymous said...

hihihihi suka baca entri awak.kita selalu tunggu tau. till the next entry. babaiii!

ღسيتي نورهدايهღ said...

Comel la awk ni wahai anonymous-_-

Anonymous said...

Awak comel, baik, sopan santun tapi awak suke tipu kan. Kata turun 3kg tp kenapa pipi mcm 30kg. HAHAHA
-ucy

ღسيتي نورهدايهღ said...

Jangan sentuh bab pipi boleh takk,haha bai